Το diesel αυτοκίνητο αποτελεί μια καλή πρόταση για αγορά, για πολλούς λόγους. Με το παρόν άρθρο, θα σου παρουσιάσουμε τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας αγοράς και θα σε βοηθήσουμε να αποφασίσεις αν αξίζει, ή όχι η απόκτησή του. To diesel είναι, ως γνωστόν, ένα υγρό καύσιμο που χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο για την κίνηση μεταφορικών μέσων, όπως τα αυτοκίνητα, τα τρένα, ή τα τεθωρακισμένα οχήματα του στρατού.
Πόλεμο δεν έχουμε, δόξα τω Θεώ, τα τρένα είναι συμπαθή μέσα, αλλά δεν τα οδηγεί ο «πάσα ένας», οπότε και εμείς σκεφτήκαμε να επικεντρωθούμε στα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα. Μία κατηγορία αυτοκινήτων που έχουν δαιμονοποιηθεί, με αποτέλεσμα πολλοί καταναλωτές να αναρωτιούνται αν αξίζει ή όχι η αγορά τους. Εμείς απαντάμε με ένα ερώτημα: «Γιατί όχι;».
«Γιατί είναι ρυπογόνα»
Είναι προφανές, ότι ο εν δυνάμει αγοραστής κάποιου αυτοκινήτου ξεκινάει τη «μελέτη» του από το διάβασμα των τεχνικών προδιαγραφών, αλλά και από το διάβασμα των πληροφοριών που αφορούν στο οικονομικό κόστος. Θα μας επιτρέψεις, όμως, να ξεκινήσουμε την ανάλυσή μας από το οικολογικό σκέλος.
Αυτό, γιατί υπάρχει μία συζήτηση τόσο στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, όσο και στο χώρο των αρμοδίων ρυθμιστικών αρχών, για το πόσο μολύνεται ή δε μολύνεται το περιβάλλον από τη χρήση των ντιζελοκίνητων οχημάτων. Και αυτό, γιατί το ντίζελ περιέχει ένα χημικό στοιχείο που λέγεται θείο το οποίο, δύναται να προκαλέσει αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, όπως, για παράδειγμα, η όξινη βροχή.
Αυτός είναι και ο λόγος που διάφορα κράτη και οργανισμοί έχουν επιβάλλει αυστηρά πρότυπα καθορισμού της περιεκτικότητας του diesel σε θείο. Το Euro 5 είναι το πρότυπο που ισχύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και επιβάλλει μέγιστη περιεκτικότητα θείου στα 10ppm (μέρη στο εκατομμύριο).
Να αναφέρουμε εδώ, ότι ο προαναφερθείς περιορισμός, που επιβάλλει το Euro 5, είναι αυστηρότερος σε σχέση με τους αντίστοιχους περιορισμούς, που επιβάλλονταν από τα παλιότερα πρότυπα, όπως το Euro 4. Σε κάθε περίπτωση, και για να μη σε ταλαιπωρούμε με νόμους και κανόνες, η ουσία είναι μία. Ότι οι ολοένα αυστηρότεροι κανόνες της ΕΕ, αλλά και διαφόρων κρατών, όπως οι ΗΠΑ, αναγκάζουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να παράγουν κινητήρες που είναι φιλικότεροι στο περιβάλλον. Σε πείσαμε;
«Γιατί είναι ξεπερασμένα»
Οι κινητήρες δεν είναι το μόνο τεχνολογικό στοιχείο που μεταβάλλεται. Είναι αυτονόητο πως η τεχνολογία προχωράει, εξάλλου και το ίδιο το αυτοκίνητο ως μέσο αντικατέστησε το κάρο. Μπορούμε να πούμε, με μία μεγάλη δόση φαντασίας, ότι το αυτοκίνητο είναι ένα μηχανοκίνητο κάρο που εξελίσσεται συνεχώς.
Έτσι, έχουμε και την εμφάνιση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων σήμερα, που αύριο μεθαύριο -ποιος ξέρει-, μπορεί να αποτελέσουν τη βάση για την ανάπτυξη νέων μεταφορικών μέσων, όπως αυτά που βλέπουμε στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Μέχρι τότε όμως, ζούμε στον κόσμο του παρόντος. Τo diesel αυτοκίνητο, ανήκει σε αυτό τον κόσμο, οπότε είναι λίγο πρόωρο να λέμε πως είναι ξεπερασμένα. Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα από την άλλη, βρίσκονται ακόμη στην αρχική φάση της ανάπτυξής τους.
Η χρήση τους δεν είναι ακόμη οικονομική, ενώ ο ενεργειακός τους ανεφοδιασμός είναι ακόμη δύσκολος, τουλάχιστον αν μιλάμε για τη χώρα μας, που δε διαθέτει προς το παρόν επαρκείς υποδομές για να «υποδεχτεί» τα ηλεκτροκίνητα οχήματα στους δρόμους της. Συμφωνείς;
«Γιατί προτιμώ τα βενζινοκίνητα»
Να, θα μας πεις, ότι είσαι και εσύ ρεαλιστής/ρεαλίστρια, οπότε σκέφτεσαι τις λύσεις του παρόντος. Οι βασικές επιλογές που υπάρχουν στο σήμερα είναι τα ντιζελοκίνητα και τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Η αλήθεια είναι ότι κάθε επιλογή έχει τα θετικά της, αλλά και τα αρνητικά της.
Δεν μπορούμε να σου επιβάλλουμε τη μία ή την άλλη επιλογή, μπορούμε να σου πούμε, όμως, γιατί να προτιμήσεις τη μία έναντι της άλλης. Τα βενζινοκίνητα οχήματα υπερέχουν έναντι των πετρελαιοκίνητων στο θέμα των επιδόσεων του κινητήρα, ενώ ταυτόχρονα είναι πιο «εύκολα» στη συντήρησή τους. Η συντήρηση περιλαμβάνει πολλά βήματα, χρόνο και κόστος. Σίγουρα θα σε διευκόλυνε ένα αυτοκίνητο, εύκολο στη συντήρηση. Άσε που είναι και πιο φτηνά τα service τους. Το ίδιο ισχύει σαφώς και για το κόστος αγοράς τους, αφού το βενζινοκίνητο αυτοκίνητο είναι ως επί το πλείστον φτηνότερα από το diesel αυτοκίνητο.
Τα ντιζελοκίνητα οχήματα, από την άλλη, εξασφαλίζουν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου από τα βενζινοκίνητα, κάτι που αντισταθμίζει το υψηλότερο κόστος αγοράς τους, ενώ ο κινητήρας τους είναι πιο ανθεκτικός στο χρόνο, κάτι που σημαίνει λιγότερες απαιτήσεις συντήρησης και εξοικονόμηση χρημάτων.
Τέλος, το diesel αυτοκίνητο παράγει ροπή σ΄ ένα χαμηλό φάσμα στροφών, κάτι που σημαίνει ότι είναι πιο κατάλληλα για τη ρυμούλκηση μεγάλων, βαρέων φορτίων. Ακόμα να πειστείς;
«Γιατί δεν θέλω diesel αυτοκίνητο, ε μα πιά!»
Σε φάγαμε με το diesel αυτοκίνητο! Ούτε πωλητές σε αντιπροσωπεία αυτοκινήτων να ήμασταν δηλαδή! Για την ακρίβεια, βαρεθήκαμε τη δουλειά στο Χρυσό Οδηγό και είπαμε να γίνουμε πωλητές αυτοκινήτων. Όμως, την ύστατη στιγμή, σκεφτήκαμε κάτι άλλο. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων, όπως και οι πωλήσεις όλων των προϊόντων/υπηρεσιών, είναι ένα πολύ δύσκολο επάγγελμα. Ο πωλητής πρέπει να βρει τον υποψήφιο πελάτη και ο υποψήφιος πελάτης πρέπει να βρει τον πωλητή.
Έτσι, λοιπόν, μας ήρθε μία φαεινή ιδέα. Να δημιουργήσουμε μία διαδικτυακή έκθεση, όπου οι επιχειρήσεις/επαγγελματίες θα έρχονται σε επαφή με τους εν δυνάμει πελάτες τους. Εμείς μπορούμε να σου εγγυηθούμε για ένα πράγμα, ότι άμα θέλεις να αγοράσεις αυτοκίνητο, οποιουδήποτε τύπου, και ψάχνεις κάποια αντιπροσωπεία, θα τη βρεις στο Χρυσό Οδηγό!
Χρειάζονται μερικά κλικ μόνο, γι΄ αυτό μη διστάζεις, «πάτα γκάζι» και ξεκίνα από εδώ την αγορά του νέου αυτοκινήτου σου!