Επαγγελματικός Κατάλογος

Trigger Points: Τι Είναι και Πώς Αντιμετωπίζονται

Νιώθεις ένα κόμπο στον μυ του ώμου σου; Ψηλαφίζεις το σημείο και πιάνεις ένα γρουμπουλάκι; Μάλλον ανακάλυψες το trigger point σου! Τώρα τι σου λέω, ε; Τα trigger points, όσο ξένα και να σου ακούγονται ως έννοια, υπάρχουν σε όλους τους ανθρώπους και επειδή δεν είναι εμφανή στο γυμνό μάτι, συχνά παρουσιάζονται με την μορφή πόνου ή πιασίματος.

Αλλά ας πάμε να το δούμε και πιο επιστημονικά. Τα trigger points, είναι οι <<πυρήνες πυροδότησης>> γνωστά και ως γρουμπούλια ή κόμποι στους μύες. Βρίσκονται στα ευαίσθητα σημεία του σώματος και μπορεί να προκληθούν από κάποιον τραυματισμό στο μυ, από κακή στάση σώματος, από τράβηγμα αλλά και από έντονο στρες. Οι ειδικοί πλέον έχουν χαρτογραφήσει αυτά τα σημεία και έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι μπορεί να νιώθεις το πόνο σε ένα συγκεκριμένο σημείο, όμως το trigger point του να μην είναι εκεί αλλά κάπου αλλού στο σώμα σου. Βέβαια, αυτό είναι δουλειά του φυσιοθεραπευτή να το ανακαλύψει.

Διάκριση των Trigger points

Υπάρχουν δύο ειδών trigger points, τα ενεργά και τα λανθάνοντα ή ανενεργά. Θα αναρωτιέσαι ποιες είναι οι διαφορές τους και θα σου πούμε αμέσως. Άλλωστε, δεν θέλουμε να σε κρατάμε σε αγωνία.

  1. Ενεργά trigger points

Τα ενεργά trigger points, προκύπτουν έπειτα από κάποιον τραυματισμό στους μύες ή στα νεύρα. Τα συμπτώματα που θα νιώσεις είναι πόνος όταν πιέζεις το σημείο αλλά και όταν είσαι σε κατάσταση ακινησίας.

  • Λανθάνοντα ή Ανενεργά trigger points

Πυροδοτούνται όταν κάνεις μία απότομη κίνηση, μία διάταση ή αν τραυματιστείς. Το βασικό τους χαρακτηριστικό είναι ότι η ευαισθησία προϋπήρχε και επανεμφανίστηκε. Τα συμπτώματα στα ανενεργά trigger points είναι ο πόνος, ο περιορισμός στην κίνηση και αδυναμία.

Πέρα όμως από τα παραπάνω, υπάρχουν κι άλλες ενδείξεις που φανερώνουν ότι έχεις πρόβλημα με τα trigger points στο σώμα σου. Ποιες είναι αυτές;

  • Η ζάλη
  • Ο ιδρώτας
  • Ο πονοκέφαλος
  • Σπασμοί στους μύες
  • Έλλειψη συντονισμού της κίνησης στους μύες

Εφόσον, λοιπόν νιώθεις πρώτη φορά ή κατ’ εξακολούθηση κάποιο από αυτά τα συμπτώματα, πρέπει να υποψιαστείς ότι συνδέεται με τα trigger points στο σώμα σου. Το επόμενο ακριβώς βήμα, είναι να κανονίσεις ραντεβού με έναν επαγγελματία φυσιοθεραπευτή. Μπορείς να δεις κι έναν ορθοπεδικό εάν θες να αποκλείσεις το ενδεχόμενο το πρόβλημα να προέρχεται από τις αρθρώσεις ή από πρόβλημα με αυχενικό.

Όπως και να έχει δεν πρέπει να πανικοβάλλεσαι, άλλωστε ο φυσιοθεραπευτής, δεν είναι και χειρούργος. Η θεραπεία που θα ακολουθήσεις σίγουρα δεν θα περιλαμβάνει επέμβαση.

Μέθοδοι θεραπείας των trigger points

Οι τρόποι αντιμετώπισης του πόνου που προκαλούν οι κόμποι, είναι πολλοί και διαφορετικοί ανάλογα με το σημείο που εμφανίζονται.

Α. Πίεση με τα δάχτυλα με κάθετη φορά.

Οι φυσικοθεραπευτές, χρησιμοποιούν διάφορες τεχνικές μάλαξης και αυτό που κάνουν είναι να πιέζουν με τα δάχτυλα και τους αγκώνες τους, τους πυρήνες πυροδότησης. Πιέζοντας κάθετα τον μυ που έχει παρουσιάσει το πρόβλημα και χρησιμοποιώντας παράλληλα ένα επίθεμα, ο φυσικοθεραπευτής βελτιώνει την αιμάτωση στο σημείο που νιώθεις πόνο.

Β. Κάνοντας ειδικές διατάσεις.

Με τις διατάσεις, ο φυσικοθεραπευτής ουσιαστικά ξεκλειδώνει τα σημεία που έχουν παραλύσει λόγω του προβλήματος στους μύες. Αυτές οι απλές κινήσεις, προσφέρουν άμεση ανακούφιση.

Γ. Χρησιμοποιώντας ξηρή βελόνα.

Μοιάζει με τον βελονισμό, όμως δεν είναι η ίδια τεχνική. Ο φυσικοθεραπευτής, χρησιμοποιεί μια λεπτή ειδική βελόνα την οποία εισάγει στο σημείο πυροδότησης κα προκαλεί σύσπαση του μυ. Με αυτή την μέθοδο, ο μυς χαλαρώνει και ο πόνος μειώνεται.

Δ. Τοποθετώντας θεραπευτική ταινία.

Η θεραπευτική ταινία, είναι ιδανική για τη χαλάρωση και διάταση του μυ που έχει ευαισθησία. Οι φυσικοθεραπευτές, την τοποθετούν με ειδικό τρόπο και αποδεικνύεται πολύ αποτελεσματική.

Ε. Βελτίωση της στάσης σώματος & ενίσχυση της δύναμης των μυών.

Όταν ολοκληρώσεις τη μέθοδο θεραπείας, ο φυσιοθεραπευτής σου δίνει χρήσιμες συμβουλές που κρατούν ανενεργά τα trigger points σου. Σου δείχνει ασκήσεις για να βελτιώσεις τη στάση του σώματός σου αλλά και να ενδυναμώσεις τους μύες σου. Αυτό που πρέπει να έχεις στο νου σου, είναι ότι πρέπει να φροντίζεις να κάνεις τις ασκήσεις για να μην ενεργοποιηθούν και πάλι τα σημεία πυροδότησης. Υπάρχει πάντα και η περίπτωση να ενεργοποιήσεις νέα trigger points του σώματός σου.

Τα trigger points, λοιπόν είναι κάτι που δεν πρέπει να αμελείς γιατί το πρόβλημα θα μεγεθυνθεί και θα σε ταλαιπωρεί για χρόνια. Αυτοί οι κόμποι, είναι ο λόγος που καθημερινά δυσκολεύεσαι να κάνεις τη δουλειά σου σωστά, είτε είναι χειρωνακτική είτε δουλειά γραφείου. Ο πόνος, δε σταματά και τα βράδια αλλά γίνεται εντονότερος κι αυτό έχει ως συνέπεια να μη μπορείς να ξεκουραστείς.

Μπορείς να προσπαθήσεις να κάνεις κάποιες ασκήσεις και διατάσεις μόνος σου, όμως εάν το πρόβλημα είναι χρόνιο και επαναλαμβάνεται, τότε το ραντεβού με τον φυσικοθεραπευτή είναι μονόδρομος.

Στον Χρυσό Οδηγό, μπορείς με πολύ απλά βήματα να βρεις το τηλέφωνο, τη διεύθυνση και τις οδηγίες δρομολόγησης, ενός επαγγελματία φυσικοθεραπευτή στην περιοχή ή τη γειτονιά σου. Αντιμετώπισε το πρόβλημα των trigger points και θα δεις ότι τα οφέλη που θα έχεις είναι διπλά. Από τη μία θα διώξεις τον πόνο μια και καλή και από την άλλη θα βελτιώσεις την καθημερινότητά σου!

Χρυσός Οδηγός
Χρυσός Οδηγόςhttps://www.xo.gr
Η συντακτική ομάδα του xo.gr, με αξιοπιστία και εγκυρότητα, συγκεντρώνει πληροφορίες σχετικά με θέματα που σε απασχολούν. Στο blog του xo.gr, θα βρεις περιεχόμενο για τα πάντα! Από συμβουλές για την υγεία, την ομορφιά, το παιδί μέχρι χρήσιμα άρθρα για το σπίτι αλλά και συμβουλές για την συντήρηση του αυτοκινήτου σου.

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΒΡΕΣ ΤΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ

ΒΡΕΣ ΤΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ