Επαγγελματικός Κατάλογος

Προεμμηνορροϊκό Σύνδρομο: Συμπτώματα και Αντιμετώπιση

Ας μιλήσουμε για το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο

Το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο ή αλλιώς PMS (δηλ. Premenstrual Syndrome) είναι το σύνολο των σωματικών και ψυχολογικών συμπτωμάτων που εμφανίζει μία γυναίκα, μία βδομάδα περίπου πριν την περίοδο. Κάποιες παρουσιάζουν έντονα συμπτώματα και άλλες ήπια. Η αιτία που εμφανίζονται, είναι ότι πριν την περίοδο γίνονται πολλές ορμονικές αλλαγές στο σώμα της γυναίκας που εκδηλώνονται μέσω των συμπτωμάτων.

Το συγκεκριμένο σύνδρομο, συνήθως εμφανίζεται σε γυναίκες που βρίσκονται σε ηλικία τεκνοποίησης αλλά αυτός δεν είναι και ο κανόνας. Τα συμπτώματά του, επηρεάζουν την καθημερινότητα πολλών γυναικών όμως εάν γνωρίζεις τους τρόπους αντιμετώπισης και τους εφαρμόσεις, πολύ γρήγορα θα νιώσεις ανακούφιση και θα μπορέσεις να συνεχίσεις κανονικά τη μέρα σου.

Συγκεντρώσαμε πληροφορίες που θα λύσουν τις απορίες σου, γύρω από τα συμπτώματα και την αντιμετώπιση του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου.

Ποια είναι τα συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου;

Τα συμπτώματα διαφέρουν από γυναίκα σε γυναίκα, όμως υπάρχουν κάποια που είναι κοινά και ταλαιπωρούν την πλειοψηφία των γυναικών με προεμμηνορροϊκό σύνδρομο. Κάποια απ’ αυτά είναι ψυχολογικά κι άλλα σωματικά.

Ψυχολογικά συμπτώματα

  1. Απότομες αλλαγές στη διάθεση.
  2. Έντονη επιθυμία για φαγητό και ιδιαίτερα για γλυκό.
  3. Ένταση και νεύρα.
  4. Ένταση αλλά και κόπωση.
  5. Αυξημένο άγχος.
  6. Υπερευαισθησία.
  7. Έντονο κλάμα.
  8. Δυσκολία στον ύπνο.
  9. Κατάθληψη.
  10. Έλλειψη συγκέντρωσης.

Σωματικά συμπτώματα

  1. Κράμπες στην κοιλιά: Προκαλούνται κυρίως από τις συσπάσεις της μήτρας και εμφανίζονται πριν την περίοδο αλλά και τις δύο πρώτες μέρες.
  2. Ημικρανίες: Οι πονοκέφαλοι και η έντονη ημικρανία, είναι συχνό σύμπτωμα στις περισσότερες γυναίκες.
  3. Πρήξιμο στην κοιλιά: Το φούσκωμα που εμφανίζεται στην κοιλιά, οφείλεται κυρίως στην κατακράτηση υγρών.
  4. Πόνος στο στήθος: Η υπερευαισθησία στο στήθος είναι αρκετά ενοχλητική καθώς δυσκολεύει τις γυναίκες σε οποιαδήποτε σωματική δραστηριότητα αλλά και στον ύπνο.
  5. Σπυράκια στο πρόσωπο: Οι αλλαγές μου γίνονται στο σώμα, μπορεί να προκαλέσουν την εμφάνισή τους, ωστόσο είναι κάτι παροδικό.
  6. Κολπικές εκκρίσεις:  Αυξάνονται λόγω των αλλαγών που συμβαίνουν  στο σώμα. Όταν εμφανίζονται είναι σίγουρο ότι η περίοδος πλησιάζει.

Εάν παρατηρήσεις κάποιο από τα παραπάνω συμπτώματα, πιθανώς έχεις προεμμηνορροϊκό σύνδρομο. Είναι καλό, να παρακολουθείς τα μηνύματα που σου στέλνει το σώμα σου, ώστε να μπορείς να προετοιμαστείς για την πιθανή εξέλιξη και επιδείνωση των συμπτωμάτων.

Πώς θα αντιμετωπίσεις το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο;

Υπάρχουν τρόποι, να περιορίσεις τόσο τα σωματικά όσο και τα ψυχολογικά συμπτώματα. Πολλές γυναίκες καταφεύγουν στη λύση του φαρμάκου κι άλλες σε φυσικές μεθόδους αντιμετώπισης. Δες στη λίστα που ακολουθεί φυσικούς τρόπους αντιμετώπισης των συμπτωμάτων του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου.

  • Ξάπλωσε σε εμβρυϊκή στάση.

Θα σε βοηθήσει με τις κράμπες στην κοιλιά. Σ’ αυτή την στάση, χαλαρώνουν οι μύες και μειώνεται η αίσθηση του πόνου. Εάν την συνδυάσεις με μία θερμοφόρα στο κάτω μέρος της κοιλιάς, η ανακούφιση που θα νιώσεις θα είναι άμεση. Η ζέστη που απελευθερώνει η θερμοφόρα, έχει κι εκείνη ως αποτέλεσμα τη χαλάρωση των μυών της κοιλιάς.

  • Γέμισε τη μπανιέρα με ζεστό νερό και απόλαυσε ένα χαλαρωτικό μπάνιο.

Το ζεστό νερό της μπανιέρας, έχει την ίδια επίδραση στους μύες που έχει και η θερμοφόρα. Αυτό όμως που επιτυγχάνεις με το μπάνιο, είναι να χαλαρώνεις συνολικά τους μύες του σώματος και όχι τοπικά μόνο την κοιλιά.

  • Πιες πολύ νερό.

Το νερό βοηθάει στο να αντιμετωπίσεις την κατακράτηση, η οποία σου προκαλεί φούσκωμα. Πρέπει να μένεις ενυδατωμένη για ν’ αποβάλεις πιο γρήγορα τα υγρά του σώματος και να ξεπρηστείς.

  • Αθλήσου.

Κι όμως, η σωματική δραστηριότητα όπως είναι το γρήγορο περπάτημα ή το χαλαρό τρέξιμο, συντελεί στην απελευθέρωση ενδορφινών και χημικών ουσιών που προκαλούν θετική διάθεση και αποτρέπουν την εμφάνιση πόνου στη μέση αλλά και την κοιλιά. Πολλές γυναίκες την αποφεύγουν, επειδή νιώθουν κόπωση όμως εάν το επιχειρήσεις θα δεις μεγάλη αλλαγή στον τρόπο που αντιλαμβάνεσαι τον πόνο.

  • Φάε το γλυκό σου και μην περιορίζεσαι.

Εάν σου ανοίγει η όρεξη, μην περιοριστείς. Μπορείς να φας τη σοκολάτα ή το γλυκό που τόσο επιθυμείς και να ικανοποιήσεις την ανάγκη του σώματός σου για γλυκό. Θέλω να σου υπενθυμίσω ότι πρέπει ν’ ακούς τα μηνύματα που σου στέλνει το σώμα σου. Με το φαγητό απελευθερώνονται χημικές ουσίες που σχετίζονται με τη θετική διάθεσή. Μπορείς να φας το γλυκό ή το αγαπημένο σου φαγητό αλλά με μέτρο.

Το φαγητό γενικά παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή μας. Πολλές γυναίκες αναρωτιούνται εάν μέσω μίας ειδικής διατροφής μπορούν να εξαλείψουν τα συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου. Υπάρχουν 2 συμβουλές διατροφής, που αν τις ακολουθήσεις θα περιορίσεις τα συμπτώματα:

  1. Κατανάλωσε μικρά και συχνά γεύματα για να αντιμετωπίσεις την υπογλυκαιμία. Με αυτόν τον τρόπο θα κρατήσεις σταθερές τις τιμές του σακχάρου στο αίμα και περιορίζεται η αίσθηση της λιγούρας.
  2. Απέφυγε αλατισμένες τροφές και τηγανητά καθώς προκαλούν κατακράτηση υγρών και έντονο πρήξιμο σε στήθος και κοιλιά.

Αν νιώθεις ότι χρειάζεσαι ιατρική συμβουλή για το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο, στον Χρυσό Οδηγό, μπορείς να βρεις τηλέφωνο επικοινωνίας, διεύθυνση και χάρτη δρομολόγησης εξειδικευμένων γυναικολόγων και ενδοκρινολόγων στην περιοχή σου.

Χρυσός Οδηγός
Χρυσός Οδηγόςhttps://www.xo.gr
Η συντακτική ομάδα του xo.gr, με αξιοπιστία και εγκυρότητα, συγκεντρώνει πληροφορίες σχετικά με θέματα που σε απασχολούν. Στο blog του xo.gr, θα βρεις περιεχόμενο για τα πάντα! Από συμβουλές για την υγεία, την ομορφιά, το παιδί μέχρι χρήσιμα άρθρα για το σπίτι αλλά και συμβουλές για την συντήρηση του αυτοκινήτου σου.

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΒΡΕΣ ΤΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ

ΒΡΕΣ ΤΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ