Επαγγελματικός Κατάλογος

Οδηγός Εγκυμοσύνης: Τι πρέπει να προσέχουμε στο πρώτο τρίμηνο

Η εγκυμοσύνη, είναι η πιο όμορφη στιγμή της ζωής σου και παράλληλα η πιο αγχωτική. Χιλιάδες ερωτήματα και ανησυχίες γεμίζουν το μυαλό σου με ανασφάλεια και βρίσκεις καταφύγιο και λύσεις στις συμβουλές του γυναικολόγου σου. Το πρώτο τρίμηνο, είναι το διάστημα που το στρες παίρνει τη θέση της χαράς και η εγκυμοσύνη παραμένει μυστικό για λίγους. Ο βασικός λόγος που μένει κρυφή η εγκυμοσύνη το πρώτο τρίμηνο, είναι ο κίνδυνος διακοπής της κύησης.

Η ανησυχία καταλαβαίνουμε ότι είναι μεγάλη, γι’ αυτό κι εμείς δημιουργήσαμε έναν πλήρη οδηγό που αφορά το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης και δίνει απαντήσεις στο τι πρέπει να προσέξεις για να πάνε όλα καλά. Να θυμάσαι ότι η ψυχολογία παίζει σημαντικό ρόλο στο πως θα εξελιχθεί η εγκυμοσύνη, γι’ αυτό φόρα το χαμόγελό σου και ακολούθησε τις συμβουλές του γιατρού σου.

Βάρος & Διατροφή στο πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης!

Η αύξηση του βάρους στην εγκυμοσύνη είναι κάτι απολύτως φυσιολογικό και σίγουρα δεν πρέπει να σε αγχώνει. Την περίοδο αυτή, η έγκυος αυξάνει το βάρος κατά δέκα με δώδεκα κιλά. Η αύξηση οφείλεται στην αύξηση του πλακούντα και στην ανάπτυξη του εμβρύου και των μαστών που προετοιμάζονται για θηλασμό.

Με διατροφή, η αύξηση αυτή γίνεται τμηματικά. Τι εννοούμε; Το πρώτο τρίμηνο η έγκυος προσλαμβάνει δύο κιλά, το δεύτερο τέσσερα και το τρίτο έξι κιλά. Η απότομη αύξηση βάρους τον πρώτο καιρό, μπορεί να γίνει επικίνδυνη για το έμβρυο και να οδηγήσει σε αποβολή. Για να διατηρηθεί το βάρος σε ένα φυσιολογικό επίπεδο το πρώτο τρίμηνο, πρέπει να ακολουθείται ένα πρόγραμμα ισορροπημένης διατροφής που να προβλέπει 300 έως 500 θερμίδες επιπλέον στο διατροφικό πρόγραμμα. Αυτό το πρόγραμμα, πρέπει να περιλαμβάνει πρωτεΐνες και υδατάνθρακες καλής ποιότητας, βιταμίνες, σίδηρο και ασβέστιο καθώς και λιπίδια, ώστε παράλληλα με τη διατροφή να ενισχύεται και το ανοσοποιητικό.

Πρόβλημα δυσκοιλιότητας

Η δυσκοιλιότητα, προκαλεί ένα πολύ δυσάρεστο συναίσθημα κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης, όμως υπάρχουν τρόποι να καταπολεμηθεί και να μη ζορίζεται η έγκυος. Η καθημερινή κατανάλωση, σύκων, ακτινιδίων και δαμάσκηνων βοηθά στην βελτίωση της κένωσης. Επιπλέον, ακόμη και στην περίπτωση που οι φυσικοί τρόποι αντιμετώπισης δεν έχουν αποτέλεσμα, υπάρχουν ειδικά σκευάσματα για εγκύους που βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου.

Σεξουαλική επαφή

Η σεξουαλική επαφή στο πρώτο τρίμηνο είναι καλό να περιορίζεται. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου η σεξουαλική επαφή μπορεί να προκαλέσει κολπική αιμόρροια, που είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη για την έγκυο και το έμβρυο. Με το πέρας αυτής της περιόδου, επιτρέπεται η σεξουαλική δραστηριότητα του ζευγαριού μέχρι τον όγδοο μήνα. Φυσικά, εάν νιώσεις πόνο ή ενόχληση ζήτησε τη γνώμη του γυναικολόγου σου γιατί δεν πρέπει να πιέζεσαι.

Κόπωση

Η αίσθηση της κόπωσης, είναι απολύτως φυσιολογική κατά το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης. Εκείνο το διάστημα, η έγκυος δεν πρέπει να κουράζεται γιατί απότομες κινήσεις, έντονη δραστηριότητα και σήκωμα βαρέως αντικειμένων, μπορεί να οδηγήσει σε αιμόρροια ή πόνους στην κοιλιά.

Βήχας & Φτέρνισμα

Ο βήχας και το φτέρνισμα, είναι κάτι απολύτως φυσιολογικό αλλά για μία έγκυο μπορεί να είναι ιδιαίτερα επίπονο. Με το τράνταγμα, προκαλούνται κοιλιακοί πονόκοιλοι. Μία συμβουλή που δίνουν οι γιατροί, είναι όταν σου έρχεται να βήξεις ή να φτερνιστείς να κρατάς σταθερά την κοιλιά σου.

Κάπνισμα

Το κάπνισμα είναι βλαβερό τόσο για τη δική σου υγεία όσο και για την υγεία του μωρού σου. Ο καπνός διαθέτει αμέτρητα βλαβερά χημικά στοιχεία και ιδιαίτερα κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης, μπορεί να προκαλέσει στένωση των αγγείων. Αυτό σημαίνει ότι μειώνεται η ποσότητα του οξυγόνου που φτάνει στον πλακούντα, γεγονός που οδηγεί στην αύξηση των πιθανοτήτων για μείωση της τροφής που λαμβάνει το έμβρυο. Το μωρό που γεννιέται από μητέρα που κάπνιζε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, έρευνες δείχνουν ότι ζυγίζει λιγότερο από μωρά που οι μητέρες τους δεν κάπνιζαν. Ακόμη, το κάπνισμα κατά την εγκυμοσύνη, καθιστά το μωρό πιο ευάλωτο σε λοιμώξεις.

Κατανάλωση αλκοόλ

Το αλκοόλ κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και όχι μόνο στο πρώτο τρίμηνο, πρέπει να αποφεύγεται. Το αλκοόλ, μπορεί να διαπεράσει τον πλακούντα και να έχει αρνητικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη του μωρού. Τα αρνητικά αποτελέσματα, είναι να γεννηθεί ένα λιποβαρές μωρό ή το μωρό να έχει μειωμένη όραση, ακοή και κατανόηση. Σ’ αυτό το σημείο, πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι πριν καταναλώσεις αλκοόλ αλλά και οποιοδήποτε φαρμακευτικό σκεύασμα, πρέπει να ενημερώνεις τον γυναικολόγο σου.

Κατανάλωση καφέ

Ο καφές, είναι η καθημερινή συνήθεια πολλών γυναικών και σίγουρα είναι δύσκολο να τον σταματήσουν στη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Ωστόσο, ο καφές προκαλεί αύξηση των οξέων του στομάχου, γεγονός που δε βοηθάει με τα συμπτώματα της καούρας στην εγκυμοσύνη. Ακόμη, μπορεί να προκαλέσει ταχυπαλμία. Οι γιατροί συνιστούν, να μην καταναλώνεται ή να καταναλώνεται όσο το δυνατόν λιγότερο.

Το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης, είναι μία ιδιαίτερα ευαίσθητη περίοδος, κυρίως γιατί πολλαπλασιάζονται τα κύτταρα του εμβρύου και αναπτύσσονται σιγά σιγά τα όργανά του. Τις περισσότερες φορές, οι μητέρες εμφανίζουν συμπτώματα ναυτίας, ζάλης και εμετού κυρίως τα πρωινά και έντονη κόπωση.

Είναι σημαντικό από την πρώτη στιγμή, να υπάρχει συχνή επικοινωνία με τον γυναικολόγο και να προγραμματίσεις όλα τα ραντεβού και τον προγεννητικό έλεγχο, ώστε να διασφαλιστεί η καλή πορεία της εγκυμοσύνης.

Ακολουθώντας τις παραπάνω οδηγίες και φυσικά τις συμβουλές του γυναικολόγου σου, το διάστημα αυτό θα περάσει γρήγορα και χωρίς καμία επιπλοκή και σύντομα θα δεις το έμβρυο να μεγαλώνει και να αναπτύσσεται. Πριν προλάβεις να το σκεφτείς, θα έχεις το μωρό στην αγκαλιά σου!

Χρυσός Οδηγός
Χρυσός Οδηγόςhttps://www.xo.gr
Η συντακτική ομάδα του xo.gr, με αξιοπιστία και εγκυρότητα, συγκεντρώνει πληροφορίες σχετικά με θέματα που σε απασχολούν. Στο blog του xo.gr, θα βρεις περιεχόμενο για τα πάντα! Από συμβουλές για την υγεία, την ομορφιά, το παιδί μέχρι χρήσιμα άρθρα για το σπίτι αλλά και συμβουλές για την συντήρηση του αυτοκινήτου σου.

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΒΡΕΣ ΤΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ

ΒΡΕΣ ΤΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ